Weten dat er bij nood − bijvoorbeeld na een val − snel hulp is, geeft rust. In samenwerking met onze partner Telelock regelen we dat er altijd iemand standby staat met een luisterend oor en verstand van zorg.
Alarmknop
Met een draagbare alarmknop kun je laten weten dat je hulp nodig hebt. Druk je hierop, dan kom je in contact met een telefooncentrale. De telefonist beoordeelt of er mogelijk sprake is van een medisch noodgeval. In dat geval waarschuwt de telefonist ons. Na een seintje van de telefooncentrale komt onze collega zo snel mogelijk naar je toe.
Digitaal cilinderslot
Om gebruik te kunnen maken van onze personenalarmering heb je een digitaal cilinderslot van Telelock nodig. Dit installeren ze voor jou. Jij geeft ons daar vervolgens een pincode voor. Zo hebben we op een veilige manier toegang, ook als je zelf niet bij de deur kunt komen.
Aanvragen
Wil je dat Valkenhof naar je toe komt in een noodgeval? Dan kun je personenalarmering door ons aanvragen via Telelock. Bezoek hun website of stel je vraag aan een medewerker van Telelock via 085-4017932.
Kosten & vergoeding
De kosten voor een personenalarmering zijn in twee delen gesplitst. Je betaalt Valkenhof een maandelijks bedrag voor de (eventuele) inzet van een medewerker. En Telelock brengt een bedrag in rekening voor de service van de telefooncentrale en het gebruik van de apparatuur.